איך לגרום לקהל שלכם לחשוב, לבחון את עמדותיו, והיות מרותק אליכם?
בסוף השבוע האחרון הזדמן לי לצפות בסרט הישראלי עטור הפרסים "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה'".
בעקבות הצפיה (המומלצת!!!!) הנה כמה הרהורים שכנראה יועילו למרצים שביניכם:
1. תמיד תחשבו איזה שם לתת להרצאתכם, על מנת להגביר את הגירוי של קהל להגיע לשמוע אתכם (האם שם הסרט הוא כזה? אני לא בטוח)
2. אל תחששו מביקורת. נסו להפיק ממנה את המיטב, לבחון אותה ברצינות, ואולי תזכו בטיפים חינם אין כסף להרצאות ההמשך שלכם.
הסרט "המועדון לספרות יפה של הגברת יענקלובה" קבל ביקורות החל במעולות שרק ניתן לחשוב, וכלה בביקורות שהיו משאירות כל חובב קולנוע בבית.
3. נסו להציג את נושא הרצאתכם מזוויות ייחודיות, בצורה שתתן למאזינים חומר למחשבה ותחושה שההרצאה היתה "שווה את הכסף".
הסרט המדובר הוא סיפור מורכב, אלגוריה חברתית נוקבת על יחסי המינים, והכל בתוך עיצוב שובה עין ובימוי וצילום יוצאי דופן. כן, זהו סרט שונה מרוב הסרטים שראיתם ושתראו. ולכן כנראה גורם לאי הסכמה קוטבית בין אלו שנפעמים ממנו (כמותי) לאלו "שלא יצאו מהכלים".
אבל אם תצללו לעומקו, תימצאו את שפע האותות והרמזים לביקורת חברתית בלתי מתפשרת. התסריטאי – כפי שגם מרצה הוא תסריטאי של הרצאתו – הפליא לטעמי להאיר את הנושא מזוית בלתי שגרתית, מעוררת למחשבה, מערערת על מוסכמות ומייצרת ויכוח.